Drobečková navigace

Úvod > MŠ Pastelka > Červená pastelka

Červená pastelka

Třídní učitelky: Petra Čižinská, Eliška Brustmannová

Třídní vzdělávací program na šk.rok 2024/25

 „Putování s Krtečkem“

Plán akcí

dle IB - integrovaných bloků školního vdělávacího programu

Když zaťuká podzim

  • Třídní schůzka.
  • Krtek se seznamuje s červenou pastelkou.
  • Krtek chrání své zdraví.
  • Krteček a barvy podzimu.

Vánoční čas a zimní radování

  • Krtek a Mikuláš.
  • Adventní čas s Krtečkem.
  • Krtek a vánoční tradice.
  • Krtek a zimní sportování.
  • Staráme se o zvířátka v zimě.
  • Slavíme masopust..

Probouzíme jaro

  • Krtek a jaro.
  • Krtek poznává jarní květiny.
  • Velikonoční tradice s Krtečkem.
  • Oslava svátku maminek.
  • Poznáváme Českou republiku.
  • Krtek se seznamuje s vesmírem.

Se sluníčkem do světa

  • Krtek cestuje po světě.
  • Krtek a letní hrátky.
  • Táborák s Krtkem.

Ostatní akce

  • Divadlo „Koloběžka“.
  • Fotografování.

 

Plán integrovaných bloků 2024/25

Když zaťuká podzim

  • Krtek u předškoláků.
  • Podzimní výpravy s Krtkem na zahrádku.
  • Krtek a podzimní počasí.
  • Krtek malířem.
  • Krtek a drak.

 

Vánoční čas a zimní radování

  • Krtek čeká na čerta.
  • Krtkovo zimní snění.
  • Adventní čas s Krtkem.
  • Krtek na stráni.
  • Krtek se nemoci nebojí.
  • Bez práce nejsou koláče.

 

Probouzíme jaro

  • Krtek probouzí zahrádku.
  • Krtek a jarní tradice.
  • Krtek jezdí, pluje, létá.
  • Já a moje rodina.
  • Krtek cestuje po České republice.
  • Krtečkův let do vesmíru.

 

Se sluníčkem do světa

  • Zvířata naší planety.
  • Krtek u vody.
  • Těšíme se do školy.

 

Úkoly vzdělávacích činností vyplývající z evaluace předcházejícího šk.roku

Pohybová:

  • Pohybovat se dynamicky po delší dobu.
  • Doprovázet pohyb zpěvem.
  • Otočit se čelem vzad bez ztráty rovnováhy a orientace.
  • Házet a chytat míč, využívat různé nářadí a náčiní.

Jazyková:

  • Vyjadřovat se samostatně a smysluplně.
  • Vést rozhovor a formulovat otázky.
  • Vyčlenit hlásku na začátku a na koci slova.
  • Poznat a vyhledat slova protikladného významu, podobného významu, stejně znějící slova a slova různého významu.

Poznávací:

  • Mít povědomí o širším společenském, věcném, přírodním či kulturním dění.
  • Podporovat u dětí zájem o knihy, zvídavost.
  • Učit a rozvíjet poznatky o živé a neživé přírodě.
  • Záměrně si zapamatovat a vybavit si prožité příjemné i nepříjemné pocity.
  • Rozpoznat některé grafické znaky s abstraktní podobou.
  • Orientovat se v prostoru, rovině i čase.

Estetická:

  • Vyjadřovat se zpěvem, hrou na jednoduché rytmické nástroje, hudebně pohybovou činností.
  •   Učit děti vyjadřovat svou představivost a fantazii.
  • Všímat si kulturních památek kolem sebe.

Sociální:

  • K mladšímu, slabšímu či postiženému dítěti se chovat ohleduplně.
  • Dodržovat společně dohodnutá pravidla vzájemného soužití v mateřské škole a na veřejnosti.
  • Být schopný přistoupit na jiný názor a porozumět potřebám druhých.
  • Respektovat dospělého, komunikovat s ním vhodným způsobem.

Pracovní a grafomotorická:

  • Práce s trojhranným programem, správně držení tužky a nůžek.
  • Pracovat se stavebnicemi a skládankami, napodobit základní geometrické obrazce.
  • Upřednostňovat užívání pravé či levé ruky.
  • Samostatně jíst, používat příbor.
  • Postarat se své osobní věci, pomůcky.

Průběžné vzdělávací cíle:

  • Aktivně zapojit děti do různých činností.
  • Rozvíjet a vytvářet nové IB.
  • Všímat si nepořádku a škod, být citlivý k přírodě.
  • Chápat a respektovat názory dětí.
  • Spolupráce s rodiči.