Červená pastelka
Třídní učitelky: Petra Čižinská, Eliška Brustmannová
Třídní vzdělávací program na šk.rok 2024/25
„Putování s Krtečkem“
Plán akcí
dle IB - integrovaných bloků školního vdělávacího programu
Když zaťuká podzim
- Třídní schůzka.
- Krtek se seznamuje s červenou pastelkou.
- Krtek chrání své zdraví.
- Krteček a barvy podzimu.
Vánoční čas a zimní radování
- Krtek a Mikuláš.
- Adventní čas s Krtečkem.
- Krtek a vánoční tradice.
- Krtek a zimní sportování.
- Staráme se o zvířátka v zimě.
- Slavíme masopust..
Probouzíme jaro
- Krtek a jaro.
- Krtek poznává jarní květiny.
- Velikonoční tradice s Krtečkem.
- Oslava svátku maminek.
- Poznáváme Českou republiku.
- Krtek se seznamuje s vesmírem.
Se sluníčkem do světa
- Krtek cestuje po světě.
- Krtek a letní hrátky.
- Táborák s Krtkem.
Ostatní akce
- Divadlo „Koloběžka“.
- Fotografování.
Plán integrovaných bloků 2024/25
Když zaťuká podzim
- Krtek u předškoláků.
- Podzimní výpravy s Krtkem na zahrádku.
- Krtek a podzimní počasí.
- Krtek malířem.
- Krtek a drak.
Vánoční čas a zimní radování
- Krtek čeká na čerta.
- Krtkovo zimní snění.
- Adventní čas s Krtkem.
- Krtek na stráni.
- Krtek se nemoci nebojí.
- Bez práce nejsou koláče.
Probouzíme jaro
- Krtek probouzí zahrádku.
- Krtek a jarní tradice.
- Krtek jezdí, pluje, létá.
- Já a moje rodina.
- Krtek cestuje po České republice.
- Krtečkův let do vesmíru.
Se sluníčkem do světa
- Zvířata naší planety.
- Krtek u vody.
- Těšíme se do školy.
Úkoly vzdělávacích činností vyplývající z evaluace předcházejícího šk.roku
Pohybová:
- Pohybovat se dynamicky po delší dobu.
- Doprovázet pohyb zpěvem.
- Otočit se čelem vzad bez ztráty rovnováhy a orientace.
- Házet a chytat míč, využívat různé nářadí a náčiní.
Jazyková:
- Vyjadřovat se samostatně a smysluplně.
- Vést rozhovor a formulovat otázky.
- Vyčlenit hlásku na začátku a na koci slova.
- Poznat a vyhledat slova protikladného významu, podobného významu, stejně znějící slova a slova různého významu.
Poznávací:
- Mít povědomí o širším společenském, věcném, přírodním či kulturním dění.
- Podporovat u dětí zájem o knihy, zvídavost.
- Učit a rozvíjet poznatky o živé a neživé přírodě.
- Záměrně si zapamatovat a vybavit si prožité příjemné i nepříjemné pocity.
- Rozpoznat některé grafické znaky s abstraktní podobou.
- Orientovat se v prostoru, rovině i čase.
Estetická:
- Vyjadřovat se zpěvem, hrou na jednoduché rytmické nástroje, hudebně pohybovou činností.
- Učit děti vyjadřovat svou představivost a fantazii.
- Všímat si kulturních památek kolem sebe.
Sociální:
- K mladšímu, slabšímu či postiženému dítěti se chovat ohleduplně.
- Dodržovat společně dohodnutá pravidla vzájemného soužití v mateřské škole a na veřejnosti.
- Být schopný přistoupit na jiný názor a porozumět potřebám druhých.
- Respektovat dospělého, komunikovat s ním vhodným způsobem.
Pracovní a grafomotorická:
- Práce s trojhranným programem, správně držení tužky a nůžek.
- Pracovat se stavebnicemi a skládankami, napodobit základní geometrické obrazce.
- Upřednostňovat užívání pravé či levé ruky.
- Samostatně jíst, používat příbor.
- Postarat se své osobní věci, pomůcky.
Průběžné vzdělávací cíle:
- Aktivně zapojit děti do různých činností.
- Rozvíjet a vytvářet nové IB.
- Všímat si nepořádku a škod, být citlivý k přírodě.
- Chápat a respektovat názory dětí.
- Spolupráce s rodiči.