Drobečková navigace

Úvod > MŠ Pastelka > Zelená pastelka

Zelená pastelka

třídní učitelky: Petra Čižinská, Eliška Brustmannová

Třídní vzdělávací program  2025/26

„Skřítci v zelené pastelce“

Plán akcí 2025/26

dle IB - integrovaných bloků školního vdělávacího programu

Když zaťuká podzim

  • Třídní schůzka.
  • Skřítci se seznamují se zelenou pastelkou.
  • Poznávání ovoce a zeleniny.
  • Skřítci čarují podzimními barvami.

Vánoční čas a zimní radování

  • Skřítci na návštěvě u čerta.
  • Vánoce u skřítků.
  • Staráme se o zvířátka v zimě.
  • Pohádkový karneval.

 Probouzíme jaro

  • Probouzení jara.
  • Skřítci zdobí vajíčka.
  • Barevné dny.
  • Besídka pro maminky.
  • Zvířátka na dvorečku.

Se sluníčkem do světa

  • Skřítci na zmrzlině.
  • Volání sluníčka.
  • Den dětí.
  • Táborák na zahrádce.

Ostatní akce

  • Divadlo „Koloběžka“.
  • Fotografování dětí.

 

Plán  integrovaných bloků na šk.rok 2025/26

Když zaťuká podzim

  • Hola, hola, školka volá!
  • Čas jablíčkové vůně.
  • Za chaloupkou na poli.
  • Lesní skřítci.
  • Barvy podzimu.

 Vánoční čas a zimní radování

  • Čertovský rej.
  • Čekání na Ježíška.
  • Zvířátka v zimě.
  • Zimní radovánky.
  • Z pohádky do pohádky.

 Probouzíme jaro

  • Skřítci a jarní zahrádka.
  • Veselé Velikonoce.
  • Na dvorečku se zvířátky.
  • Moje rodina.
  • Skřítci na cestách.

 Se sluníčkem do světa

  • Voláme sluníčko.
  • Voda, vodička.
  • Zmrzlinkový týden.

 

Úkoly vzdělávacích činností vyplývající z evaluace předcházejícího šk.roku

  oblast:

Pohybová:

  • Zvládání základních pohybových dovedností.
  • Napodobení jednoduchých pohybů podle vzoru.
  • Doprovázet pohyb zpěvem.
  • Samostatně se oblékat, svlékat.

 Jazyková:

  • Dorozumět se verbálně i neverbálně.
  • Vnímat jednoduché písně, rýmy, popěvky.
  • Napodobování zvuků zvířat.
  • Sebehodnotit vzhledem k aktuální situaci a možnostem.

 Poznávací:

  • Rozlišit známé chutě a vůně - sladké, slané, hořké, kyselé.
  • Hmatem rozlišit vlastnosti předmětů.
  • Pochopit a umět využívat piktogramy.
  • Rozlišovat roční období a jejich typické znaky.

  Estetická:

  • Poznávat a využívat výtvarné materiály.
  • Osvojování lidových tradic.
  • Vnímání světa kolem nás.

  Sociální:

  • Přirozeně projevovat radost z poznaného a zvládnutého.
  • Dodržovat společně dohodnutá pravidla.
  • Navazovat vztahy mezi vrstevníky.
  • Umět ve styku s dětmi i dospělým pozdravit, poprosit, poděkovat, rozloučit se, vyslechnou sdělení.

 Pracovní a grafomotorická:

  • Zvládání jemné motoriky.
  • Skládání z konstruktivních stavebnic.
  • Uvolňovací a grafomotorické cviky.
  • Skládat jednoduché puzzle.

 Průběžné vzdělávací cíle:

  • Aktivně zapojit děti do různých činností.
  • Pečovat o osobní hygienu.
  • Zacházení s běžnými předměty denní potřeby.
  • Spolupráce s rodiči.