Zelená pastelka
třídní učitelky: Petra Čižinská, Eliška Brustmannová
Třídní vzdělávací program 2025/26
„Skřítci v zelené pastelce“
Plán akcí 2025/26
dle IB - integrovaných bloků školního vdělávacího programu
Když zaťuká podzim
- Třídní schůzka.
- Skřítci se seznamují se zelenou pastelkou.
- Poznávání ovoce a zeleniny.
- Skřítci čarují podzimními barvami.
Vánoční čas a zimní radování
- Skřítci na návštěvě u čerta.
- Vánoce u skřítků.
- Staráme se o zvířátka v zimě.
- Pohádkový karneval.
Probouzíme jaro
- Probouzení jara.
- Skřítci zdobí vajíčka.
- Barevné dny.
- Besídka pro maminky.
- Zvířátka na dvorečku.
Se sluníčkem do světa
- Skřítci na zmrzlině.
- Volání sluníčka.
- Den dětí.
- Táborák na zahrádce.
Ostatní akce
- Divadlo „Koloběžka“.
- Fotografování dětí.
Plán integrovaných bloků na šk.rok 2025/26
Když zaťuká podzim
- Hola, hola, školka volá!
- Čas jablíčkové vůně.
- Za chaloupkou na poli.
- Lesní skřítci.
- Barvy podzimu.
Vánoční čas a zimní radování
- Čertovský rej.
- Čekání na Ježíška.
- Zvířátka v zimě.
- Zimní radovánky.
- Z pohádky do pohádky.
Probouzíme jaro
- Skřítci a jarní zahrádka.
- Veselé Velikonoce.
- Na dvorečku se zvířátky.
- Moje rodina.
- Skřítci na cestách.
Se sluníčkem do světa
- Voláme sluníčko.
- Voda, vodička.
- Zmrzlinkový týden.
Úkoly vzdělávacích činností vyplývající z evaluace předcházejícího šk.roku
oblast:
Pohybová:
- Zvládání základních pohybových dovedností.
- Napodobení jednoduchých pohybů podle vzoru.
- Doprovázet pohyb zpěvem.
- Samostatně se oblékat, svlékat.
Jazyková:
- Dorozumět se verbálně i neverbálně.
- Vnímat jednoduché písně, rýmy, popěvky.
- Napodobování zvuků zvířat.
- Sebehodnotit vzhledem k aktuální situaci a možnostem.
Poznávací:
- Rozlišit známé chutě a vůně - sladké, slané, hořké, kyselé.
- Hmatem rozlišit vlastnosti předmětů.
- Pochopit a umět využívat piktogramy.
- Rozlišovat roční období a jejich typické znaky.
Estetická:
- Poznávat a využívat výtvarné materiály.
- Osvojování lidových tradic.
- Vnímání světa kolem nás.
Sociální:
- Přirozeně projevovat radost z poznaného a zvládnutého.
- Dodržovat společně dohodnutá pravidla.
- Navazovat vztahy mezi vrstevníky.
- Umět ve styku s dětmi i dospělým pozdravit, poprosit, poděkovat, rozloučit se, vyslechnou sdělení.
Pracovní a grafomotorická:
- Zvládání jemné motoriky.
- Skládání z konstruktivních stavebnic.
- Uvolňovací a grafomotorické cviky.
- Skládat jednoduché puzzle.
Průběžné vzdělávací cíle:
- Aktivně zapojit děti do různých činností.
- Pečovat o osobní hygienu.
- Zacházení s běžnými předměty denní potřeby.
- Spolupráce s rodiči.