Drobečková navigace

Úvod > MŠ Pastelka > Zelená pastelka

Zelená pastelka

třídní učitelky : Petra Čižinská, Eliška brustmannová

Třídní vzdělávací program  2022/23  „ Krtečkova dobrodružství"

Plán akcí 2022/23

dle IB - integrovaných bloků školního vdělávacího programu

Když zaťuká podzim

  • Úvodní třídní schůzka
  • Krteček vítá nové kamarády
  • Objevování přírody kolem nás

Vánoční čas a zimní radování

  • Krteček u čerta na návštěvě
  • Zimní radovánky
  • Vánoční čas, besídka pro rodiče
  • Maškarní rej u Krtka

 Probouzíme jaro

  • Vítáme jaro
  • Barevné dny
  • Přípravy na Velikonoce
  • Maminka má svátek - besídka

Se sluníčkem do světa

  • Svátek dětí
  • Letní radovánky
  • Společný táborák

Ostatní akce

  • Nabídka knih rodičům
  • Divadlo „Koloběžka“
  • Fotografování

 

Plán  integrovaných bloků na šk.rok 2022/23

Když zaťuká podzim

  • S kamarády ve školce
  • Krteček na zahrádce
  • Krtek řádí na poli
  • Foukej, foukej větříčku
  • Krteček lékařem
  • Krtek v lese

 Vánoční čas a zimní radování

  • Na návštěvě u čerta
  • Zimní radovánky s krtkem a myškou
  • Vánoce u krtka
  • Hrajeme si s knížkou
  • Maškarní rej
  • Co se děje za oknem

 Probouzíme jaro

  • Krtek vítá jaro
  • Krteček a mláďátka
  • U myšky na koledě
  • Krtek farmářem
  • Krteček a rodina
  • Krtek a autíčko

 Se sluníčkem do světa

  • Krtek u vody
  • Krtek v ZOO
  • Krtek jede na prázdniny

 

Úkoly vzdělávacích činností vyplývající z evaluace předcházejícího šk.roku

  oblast:

 Pohybová:

  • Otužovat děti dostatečně dlouhým pobytem venku
  • Vštěpovat dětem zdravotní návyky
  • Zařazovat pravidelně zdravotní cviky – podporovat zdravý růst a vývoj dětí
  • Rozvíjet pohybové zdatnosti, učit děti nové HPH a PH

 Jazyková:

  • Rozvíjet a prohlubovat slovní zásobu
  • Pravidelně zařazovat artikulační a logopedické chvilky – GM, DC
  • Rozvíjet jazyk a řeč
  • Dbát na dodržování komunikativních dovedností – poprosit, poděkovat, požádat o hračku

  Poznávací:

  • Učit a  rozvíjet poznávací schopnosti
  • Učit se dívat kolem sebe
  • Rozvíjet poznatky o živé a neživé přírodě
  • Nabízet dětem činnosti podporující jejich zvídavost (knihy, literatura)
  • Podporovat přirozené city a zájmy

Estetická:

  • Dbát na úpravu dětí a hygienu
  • Vytvářet návyky správného sezení, sebeobsluhu
  • Podílet se na výzdobě třídy a areálu MŠ
  • Obohacovat a prohlubovat dětské představy
  • Využívat nové techniky a materiály
  • Rozvíjet kulturně estetické dovednosti

 Sociální:

  • Stanovení a dodržování pravidel třídní úmluvy.
  • Upevňovat a rozvíjet přátelství a vztahy mezi dětmi.
  • Nebát se komunikovat s dospělým

 Pracovní a grafomotorická:

  • Dbáme na správném držení tužky a nůžek
  • Zařazovat do týdenních aktivit průpravné grafomotorické cvičení
  • Rozvíjet a zdokonalovat sebeobsluhu
  • Uklízet po sobě hračky a pomůcky
  • Vytvářet u dětí zdravé životní návyky – dodržování pitného režimu

    Průběžné vzdělávací cíle:

  • Vytvořit prostředí vzájemné důvěry a pohody
  • Sžít se s režimem dne
  • Zapojovat se do činností a aktivit
  • Nadále rozvíjet a vytvářet nové IB
  • Naslouchat přání dětí
  • Individuální rozhovory s rodiči a spolupráce s nimi