Drobečková navigace

Úvod > MŠ Pastelka > Zelená pastelka

Zelená pastelka

třídní učitelky: Ivana Landovská, Nikola Rychlovská

Třídní vzdělávací program  2024/25

„Se sluníčkem do světa“

TVP Se sluníčkem do světa je celoroční projekt zaměřený na celkový rozvoj dětí a především na adaptaci a seznámení s MŠ. Plyšové Sluníčko nás bude provázet a ukazovat dětem život v MŠ a pravidla chování k sobě navzájem, ale i k ostatním lidem. Budeme rozvíjet elementární poznatky dětí o světě, nabízet nové a zajímavé věci pro rozvoj dětí. V každém ročním období má Sluníčko připravené pro děti motivační úkoly, překvapení a nové hry. Sluníčko bude provázet děti světem přírody, předmětů, barev, tvarů, hudby, pohybu, výtvarných činností. Celý školní rok bude Sluníčko posilovat kamarádské vztahy.

 

Plán akcí 2024/25

dle IB - integrovaných bloků školního vdělávacího programu

Když zaťuká podzim

  • Úvodní třídní schůzka.
  • Se sluníčkem do přírody.
  • Jablíčkové hraní – výtvarná a pracovní činnost s ovocem, sušení křížal.
  • Sluníčko ochutnává ovoce a zeleninu.
  • Podzimní listy – tvoření dětí a rodičů.
  • Sběr plodů pro zimní krmení zvěře – spolupráce s myslivci.

Vánoční čas a zimní radování

  • Čert a Mikuláš v MŠ.
  • Čertovský rej.
  • Vánoční posezení s rodiči.
  • Sluníčko a vánoční stromeček.
  • Zdobení vánočního stromečku pro zvířátka v lese.
  • Zimní hrátky na sněhu.
  • Sněhuláci – spolupráce s rodiči.
  • Sluníčko a pohádky.
  • Karneval.
  • Vycházky do zimní přírody.

 Probouzíme jaro

  • Vycházky do jarní přírody – hledání a pozorování jara.
  • Kytičkový den.
  • Sluníčko a hospodářská zvířátka.
  • Jarní zvyky-Velikonoce.
  • Zdobení kraslic – spolupráce s rodiči.
  • Moje rodina.
  • Besídka pro maminky.

Se sluníčkem do světa

  • Čarodějnický rej.
  • Polodenní vycházka do přírody.
  • Polodenní vycházka za vodníkem k Žizníkovskému rybníku.
  • DD v MŠ.
  • Táborák na ŠZ.

Ostatní akce

  • Divadlo „Koloběžka“.
  • Nabídka knih rodičům.
  • Fotografování dětí.

 

Plán  integrovaných bloků na šk.rok 2024/25

Když zaťuká podzim

  • Sluníčko a kamarádi.
  • Sluníčko na zahrádce-ovoce
  • Sluníčko na zahrádce-zelenina.
  • Sluníčko v lese-houby.
  • Sluníčko v barevném království.
  • Sluníčko a létající draci.
  • Sluníčko poznává lesní zvířátka.

 Vánoční čas a zimní radování

  • Sluníčko a kamarádi.
  • Sluníčko na zahrádce-ovoce
  • Sluníčko na zahrádce-zelenina.
  • Sluníčko v lese-houby.
  • Sluníčko v barevném království.
  • Sluníčko a létající draci.
  • Sluníčko poznává lesní zvířátka.

 Probouzíme jaro

  • Sluníčko se probouzí.
  • Sluníčko poznává jarní kytičky.
  • Sluníčko a mláďátka.
  • Velikonoční kraslice pro Sluníčko.
  • Sluníčko a čarodějnice.
  • Sluníčko a moje rodina.

 Se sluníčkem do světa

  • Sluníčko a autíčko.
  • Sluníčko u Vodníka.
  • Sluníčko se těší na prázdniny.

 

Úkoly vzdělávacích činností vyplývající z evaluace předcházejícího šk.roku

  oblast:

 Pohybová:

  • Vědomě napodobit jednoduchý pohyb podle vzoru.
  • Otužovat děti dostatečně dlouhým pobytem venku.
  • Zvládnout základní pohybové dovednosti a prostorovou orientaci.
  • Ovládat dechové svalstvo, sladit pohyb se zpěvem.
  • Učit pohybové zdatnosti, učit děti nové HPH a PH.

 Jazyková:

  • Správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči.
  • Pravidelně zařazovat artikulační a logopedické chvilky – GM, DC, AC.
  • Sledovat a vyprávět příběh, pohádku.
  • Prohlubovat a rozvíjet slovní zásobu.
  • Rozvíjet intelekt dítěte, jazyk a řeč.
  • Poskytování her zaměřených na postřeh, paměť a soustředěnost.
  • Dbát na dodržování komunikativních dovedností – poprosit, poděkovat, pozdravit, požádat o hračku.

  Poznávací:

  • Učit a rozvíjet poznávací schopnosti, porovnávací a myšlenkové procesy.
  • Učit se dívat se kolem sebe.
  • Učit a rozvíjet poznatky o živé a neživé přírodě.
  • Nabízet dětem činnosti podporující zvídavost (knihy a literatura).
  • Záměrně se soustředit a udržet pozornost.
  • Chápat základní číselné a matematické pojmy.

Estetická:

  • Dbát na úpravu dětí a na hygienu.
  • Vytvářet návyky správného sezení, sebeobsluhu a pořádku při malování.
  • Prohlubovat a obohacovat dětské představy.
  • Rozvíjet estetický cit ke svému okolí.
  • Rozvoj kulturně estetických (výtvarných, hudebních) dovedností.
  • Využívat nové techniky a materiály, vlastnosti výtvarného a pracovního materiálu.

 Sociální:

  • Dbát na dodržování pravidel třídní úmluvy.
  • Upevňovat a rozvíjet přátelství a vztahy mezi dětmi.
  • Rozvoj schopností žít ve společenství ostatních lidí, přizpůsobit se, spolupracovat.
  • Nebát se komunikovat s dospělými.

 Pracovní a grafomotorická:

  • Zařazování činností k rozvoji jemné a hrubé motoriky.
  • Rozvíjet a zdokonalovat sebeobsluhu a samostatnost.
  • Práce s trojhranným programem, správné držení tužky.
  • Zařazovat do týdenních aktivit průpravné grafomotorické cvičení.
  • Využití různých druhů stavebnic, kostek k rozvoji fantazie a představivosti.
  • Uklízet po sobě pomůcky a hračky.
  • Vytváření zdravých životních návyků – dodržování pitného režimu.

    Průběžné vzdělávací cíle:

  • Sžít se s režimem dne a novým prostředím.
  • Vytvořit prostředí vzájemné pohody a důvěry.
  • Zapojovat se do činností a aktivit.
  • Rozvíjet a vytvářet nové IB.
  • Rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu.
  • Naslouchat přání dětí.
  • Prohlubovat spolupráci s rodiči.
  • Ochrana osobního soukromí dětí.