Zelená pastelka
třídní učitelky : Petra Čižinská, Eliška brustmannová
Třídní vzdělávací program 2022/23 „ Krtečkova dobrodružství"
Plán akcí 2022/23
dle IB - integrovaných bloků školního vdělávacího programu
Když zaťuká podzim
- Úvodní třídní schůzka
- Krteček vítá nové kamarády
- Objevování přírody kolem nás
Vánoční čas a zimní radování
- Krteček u čerta na návštěvě
- Zimní radovánky
- Vánoční čas, besídka pro rodiče
- Maškarní rej u Krtka
Probouzíme jaro
- Vítáme jaro
- Barevné dny
- Přípravy na Velikonoce
- Maminka má svátek - besídka
Se sluníčkem do světa
- Svátek dětí
- Letní radovánky
- Společný táborák
Ostatní akce
- Nabídka knih rodičům
- Divadlo „Koloběžka“
- Fotografování
Plán integrovaných bloků na šk.rok 2022/23
Když zaťuká podzim
- S kamarády ve školce
- Krteček na zahrádce
- Krtek řádí na poli
- Foukej, foukej větříčku
- Krteček lékařem
- Krtek v lese
Vánoční čas a zimní radování
- Na návštěvě u čerta
- Zimní radovánky s krtkem a myškou
- Vánoce u krtka
- Hrajeme si s knížkou
- Maškarní rej
- Co se děje za oknem
Probouzíme jaro
- Krtek vítá jaro
- Krteček a mláďátka
- U myšky na koledě
- Krtek farmářem
- Krteček a rodina
- Krtek a autíčko
Se sluníčkem do světa
- Krtek u vody
- Krtek v ZOO
- Krtek jede na prázdniny
Úkoly vzdělávacích činností vyplývající z evaluace předcházejícího šk.roku
oblast:
Pohybová:
- Otužovat děti dostatečně dlouhým pobytem venku
- Vštěpovat dětem zdravotní návyky
- Zařazovat pravidelně zdravotní cviky – podporovat zdravý růst a vývoj dětí
- Rozvíjet pohybové zdatnosti, učit děti nové HPH a PH
Jazyková:
- Rozvíjet a prohlubovat slovní zásobu
- Pravidelně zařazovat artikulační a logopedické chvilky – GM, DC
- Rozvíjet jazyk a řeč
- Dbát na dodržování komunikativních dovedností – poprosit, poděkovat, požádat o hračku
Poznávací:
- Učit a rozvíjet poznávací schopnosti
- Učit se dívat kolem sebe
- Rozvíjet poznatky o živé a neživé přírodě
- Nabízet dětem činnosti podporující jejich zvídavost (knihy, literatura)
- Podporovat přirozené city a zájmy
Estetická:
- Dbát na úpravu dětí a hygienu
- Vytvářet návyky správného sezení, sebeobsluhu
- Podílet se na výzdobě třídy a areálu MŠ
- Obohacovat a prohlubovat dětské představy
- Využívat nové techniky a materiály
- Rozvíjet kulturně estetické dovednosti
Sociální:
- Stanovení a dodržování pravidel třídní úmluvy.
- Upevňovat a rozvíjet přátelství a vztahy mezi dětmi.
- Nebát se komunikovat s dospělým
Pracovní a grafomotorická:
- Dbáme na správném držení tužky a nůžek
- Zařazovat do týdenních aktivit průpravné grafomotorické cvičení
- Rozvíjet a zdokonalovat sebeobsluhu
- Uklízet po sobě hračky a pomůcky
- Vytvářet u dětí zdravé životní návyky – dodržování pitného režimu
Průběžné vzdělávací cíle:
- Vytvořit prostředí vzájemné důvěry a pohody
- Sžít se s režimem dne
- Zapojovat se do činností a aktivit
- Nadále rozvíjet a vytvářet nové IB
- Naslouchat přání dětí
- Individuální rozhovory s rodiči a spolupráce s nimi