Drobečková navigace

Úvod > MŠ Dobranov > Modrá pastelka

 

Modrá pastelka

Třídní učitelky: Kamila Stárková, Eva Veselá

Třídní vzdělávací program 2024/25

„BAREVNÉ KAMÍNKY"

Plán akcí 2024/25

 Když podzim zaťuká (září-listopad)

  • Informační schůzka-posezení s rodiči – školní vzdělávací program, řády školy, provoz, organizace školního roku
  • Podzimní  výlet – „Poznávání dobranovské přírody“ 
  • Podzimní pracovní sobota na školní zahradě s rodiči a dětmi
  • Podzimní fotografování
  • Dýňování
  • Divadelní představení „ Divadélko Koloběžka“ – v MŠ Pastelka  v České Lípě

Vánoční čas, zimní radování (prosinec-únor)

  • í vánočního stromečku na náměstí v České Lípě
  • Advent s Dobranovským osad.výborem
  • Mikulášská besídka- návštěva Mikuláše
  • Vánoční nadílka - posezení s dětmi u stromečku, rozbalování dárků 
  • Pečení vánočního cukroví
  • Soutěž: „O nej.sněhuláka“
  • Soutěž : „Kdo nejdál dojede“
  • Maškarní bál

Probouzíme jaro (březen-květen)

  • Výlety do okolních luhů a hájů
  • Jarní pracovní sobota na školní zahradě s rodiči a dětmi
  • Závody s dopravními prostředky
  • Schůzka rodičů- příprava na zápis 
  • Zápis dětí do MŠ
  • Jarní focení dětí
  • Velikonoční tvoření  s rodiči a dětmi
  • Čarodějnické rejdění
  • Návštěva Městské knihovny
  • Divadelní představení – v MŠ Pastelka  v České Lípě

Se sluníčkem do světa (červen)

  • Oslava Dne dětí  -výlet do Kokína
  • Závěrečný školní výlet
  • Závěrečné vystoupení pro rodiče
  • Rozloučení s předškoláky
  • Noční dobrodružství

 

Další nabídka : nabídka a prodej knih, divadelní představení dle aktuální nabídky

 

 Předběžný plán integrovaných témat na škol.rok 2024-25

 Když zaťuká podzim

téma č.1: Kdo všechno přišel do školy

  • Škola na nás volá
  • Mám kamarády?
  • Tady jsem doma

téma č.2: Sklízíme plody podzimu

  • Na poli
  • Na zahradě
  • V lese

téma č.3: Když padá listí

  • Co umí vítr a déšť
  • Moje tělo a zdraví
  • Když kamarád stůně

Vánoční čas, zimní radování

téma č.4: Těšíme se na Ježíška

  • U nás doma s Mikuláem
  • Vánoce, vánoce přicházejí
  • Tři králové

téma č.5: Paní zima jede

  • Zimní hry a sporty
  • Zima kraluje
  • Masopust

téma č.6: Objevujeme svět kolem nás

  • Jdeme z pohádky do pohádky
  • Půjdu k zápisu
  • Kniha je studnice moudrosti
  • Čím cestujeme

Probouzíme jaro

téma č.7: Jak se rodí jaro

  • Jaro v trávě
  • Letí, letí včelička
  • Co děláme celý den a rok
  • Svátky jara

téma č.8: Máme rádi zvířátka

  • Poznáváme domácí zvířátka a jejich mláďata
  • Kdo žije u potoků, řek a rybníků
  • Která zvířátka žijí ve volné přírodě

ma č.9: Když všechno kvete

  • Jak je barevná kvetoucí příroda
  • Naše maminka má svátek
  • Co dělá moje maminka a tatínek

Se sluníčkem do světa

téma č.10: Svět kolem nás

  • Jak oslavujeme svátek dětí
  • Planeta Země
  • Řeky a moře
  • Hurá prázdniny

 

 Úkoly vzdělávacích činností vyplývající z evaluace předcházejícího šk.roku

Pohybová oblast :

  • v tělovýchovných chvilkách budeme předcházet vadnému držení těla a neurózám
  • děti v průběhu celého dne budou procvičovat pohybové hry a říkadla s pohybovým vyjádřením
  • dětské hry budou velmi často spojeny s pohybem (běhání, hopsání, házení, skákání, sbíhání a vybíhání schodů, lezení po žebříku, seskakování z výšky, stoj na jedné noze, atd.)
  • v průběhu dne budeme i nadále využívat  balanční pomůcky a ortopedické puzzle
  • při rozvoji jemné motoriky si děti budou hrát s různými materiály –  plastelínou, knoflíky, kamínky, korálky, látkami, čímž si zároveň jemnou motoriku procvičuje a zdokonaluje.
  • děti se i nadále budou pohybovat do rytmu a hudby

Jazyková oblast :

  • soustředěně  budeme pozorovat, zkoumat, objevovat, experimentovat a užívat při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů
  • děti budou komunikovat v běžných situacích bez zábran a ostychu s dětmi i  s dospělými 
  • průběžně budeme rozšiřovat u dětí slovní zásobu a dbát na aktivní používání  k dokonalejší komunikaci s okolím
  • nadále budeme zařazovat artikulační, řečové, sluchové,   rytmické hry, hry se slovy, slovní hádanky
  • děti budou nadále přednášet, dramatizovat a zpívat na vystoupeních pro rodiče

Poznávací oblast :

  • děti naučíme rozumět pojetí zdraví, pojmům podpory zdraví
  • budeme se snažit, aby si děti uvědomovaly, že zdraví je prioritní hodnotou
  • děti budou řešit problémy a rozumět jim
  • děti budou mít odpovědnost za vlastní chování 
  • budeme u dětí posilovat duševní odolnost
  • budeme u dětí rozvíjet ovládání dovednosti komunikace a spolupráce
  • děti se budou spolupodílet se na tvorbě podmínek a prostředí pro zdraví všech   

 Estetická oblast :

  •    s dětmi budeme sledovat událostí v obci a účastnit se na akcích, které jsou zajímavé
  •    děti budou pomáhat pečovat o bylinkovou a kytičkovou zahrádku 
  •    děti budou i nadále pracovat s literárními texty a s obrazovým materiálem
  •    budeme rozvíjet estetické aspekty divadla   
  •    při dramatizaci budeme kultivovat osobnosti dítěte a jeho celkový projev 
  •    hračka a hra  je jako prostředek estetického rozvoje dítěte – budeme mít i nadále požadavky na esteticky hodnotnou hračku   

Pracovní oblast a grafomotorika :

  • budeme dbát o pořádek a čistotu, nakládat vhodným způsobem s odpady, starat se o  rostliny, spoluvytvářet pohodu prostředí
  • budeme dbát, aby děti zvládaly běžné činnosti a požadavky 
  • nadále budeme rozvíjet sebeobslužné práce, podněcující v dětech samostatnost,     čistotnost a kulturní chování 
  • budeme rozvíjet činnosti k rozvoji technické tvořivosti a představivosti
  • naučíme děti, aby vnímaly přírodní tvary, pracovaly s přírodními materiály o nebály se   tvorby s atypickými materiály, pomůckami i nástroji

Sociální oblast :

  • děti budou poučeny o možných nebezpečných situacích a dítěti dostupných způsobech, jak se chránit
  • budeme využívat praktických ukázek varujících dítě  před nebezpečím
  • jako každý rok budeme děti učit adaptovat se na život v MŠ, aktivně zvládat  požadavky plynoucí z prostředí školy a jeho běžných proměn a spoluvytvářet v tomto společenství prostředí pohody
  • stále budeme spolupracovat PPP-přednáška pro rodiče „školní zralost“
  • děti budou při pravidelných vycházkách pozorovat blízké prostředí a život v něm, okolní přírody

Průběžné vzdělávací cíle :  

  • budeme děti učit své činnosti a hry plánovat, organizovat, řídit a vyhodnocovat
  • budeme stále aktivně navazovat a udržovat kontakty s rodiči a organizacemi za účelem vhodné spolupráce, která je důležitá pro rozvoj dětí
  • budeme hrát hry a aktivity na téma dopravy, cvičit bezpečné chování v dopravních situacích, kterých se dítě běžně účastní         
  • budeme děti chápat, že nespravedlnost, ubližování, ponižování, lhostejnost, agresivita a násilí se nevyplácí a že vzniklé konflikty je lépe řešit dohodou