Modrá pastelka
Třídní učitelky: Kamila Stárková, Eva Veselá
Třídní vzdělávací program 2024/25
„BAREVNÉ KAMÍNKY"
Plán akcí 2024/25
Když podzim zaťuká (září-listopad)
- Informační schůzka-posezení s rodiči – školní vzdělávací program, řády školy, provoz, organizace školního roku
- Podzimní výlet – „Poznávání dobranovské přírody“
- Podzimní pracovní sobota na školní zahradě s rodiči a dětmi
- Podzimní fotografování
- Dýňování
- Divadelní představení „ Divadélko Koloběžka“ – v MŠ Pastelka v České Lípě
Vánoční čas, zimní radování (prosinec-únor)
- í vánočního stromečku na náměstí v České Lípě
- Advent s Dobranovským osad.výborem
- Mikulášská besídka- návštěva Mikuláše
- Vánoční nadílka - posezení s dětmi u stromečku, rozbalování dárků
- Pečení vánočního cukroví
- Soutěž: „O nej.sněhuláka“
- Soutěž : „Kdo nejdál dojede“
- Maškarní bál
Probouzíme jaro (březen-květen)
- Výlety do okolních luhů a hájů
- Jarní pracovní sobota na školní zahradě s rodiči a dětmi
- Závody s dopravními prostředky
- Schůzka rodičů- příprava na zápis
- Zápis dětí do MŠ
- Jarní focení dětí
- Velikonoční tvoření s rodiči a dětmi
- Čarodějnické rejdění
- Návštěva Městské knihovny
- Divadelní představení – v MŠ Pastelka v České Lípě
Se sluníčkem do světa (červen)
- Oslava Dne dětí -výlet do Kokína
- Závěrečný školní výlet
- Závěrečné vystoupení pro rodiče
- Rozloučení s předškoláky
- Noční dobrodružství
Další nabídka : nabídka a prodej knih, divadelní představení dle aktuální nabídky
Předběžný plán integrovaných témat na škol.rok 2024-25
Když zaťuká podzim
téma č.1: Kdo všechno přišel do školy
- Škola na nás volá
- Mám kamarády?
- Tady jsem doma
téma č.2: Sklízíme plody podzimu
- Na poli
- Na zahradě
- V lese
téma č.3: Když padá listí
- Co umí vítr a déšť
- Moje tělo a zdraví
- Když kamarád stůně
Vánoční čas, zimní radování
téma č.4: Těšíme se na Ježíška
- U nás doma s Mikuláem
- Vánoce, vánoce přicházejí
- Tři králové
téma č.5: Paní zima jede
- Zimní hry a sporty
- Zima kraluje
- Masopust
téma č.6: Objevujeme svět kolem nás
- Jdeme z pohádky do pohádky
- Půjdu k zápisu
- Kniha je studnice moudrosti
- Čím cestujeme
Probouzíme jaro
téma č.7: Jak se rodí jaro
- Jaro v trávě
- Letí, letí včelička
- Co děláme celý den a rok
- Svátky jara
téma č.8: Máme rádi zvířátka
- Poznáváme domácí zvířátka a jejich mláďata
- Kdo žije u potoků, řek a rybníků
- Která zvířátka žijí ve volné přírodě
téma č.9: Když všechno kvete
- Jak je barevná kvetoucí příroda
- Naše maminka má svátek
- Co dělá moje maminka a tatínek
Se sluníčkem do světa
téma č.10: Svět kolem nás
- Jak oslavujeme svátek dětí
- Planeta Země
- Řeky a moře
- Hurá prázdniny
Úkoly vzdělávacích činností vyplývající z evaluace předcházejícího šk.roku
Pohybová oblast :
- v tělovýchovných chvilkách budeme předcházet vadnému držení těla a neurózám
- děti v průběhu celého dne budou procvičovat pohybové hry a říkadla s pohybovým vyjádřením
- dětské hry budou velmi často spojeny s pohybem (běhání, hopsání, házení, skákání, sbíhání a vybíhání schodů, lezení po žebříku, seskakování z výšky, stoj na jedné noze, atd.)
- v průběhu dne budeme i nadále využívat balanční pomůcky a ortopedické puzzle
- při rozvoji jemné motoriky si děti budou hrát s různými materiály – plastelínou, knoflíky, kamínky, korálky, látkami, čímž si zároveň jemnou motoriku procvičuje a zdokonaluje.
- děti se i nadále budou pohybovat do rytmu a hudby
Jazyková oblast :
- soustředěně budeme pozorovat, zkoumat, objevovat, experimentovat a užívat při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů
- děti budou komunikovat v běžných situacích bez zábran a ostychu s dětmi i s dospělými
- průběžně budeme rozšiřovat u dětí slovní zásobu a dbát na aktivní používání k dokonalejší komunikaci s okolím
- nadále budeme zařazovat artikulační, řečové, sluchové, rytmické hry, hry se slovy, slovní hádanky
- děti budou nadále přednášet, dramatizovat a zpívat na vystoupeních pro rodiče
Poznávací oblast :
- děti naučíme rozumět pojetí zdraví, pojmům podpory zdraví
- budeme se snažit, aby si děti uvědomovaly, že zdraví je prioritní hodnotou
- děti budou řešit problémy a rozumět jim
- děti budou mít odpovědnost za vlastní chování
- budeme u dětí posilovat duševní odolnost
- budeme u dětí rozvíjet ovládání dovednosti komunikace a spolupráce
- děti se budou spolupodílet se na tvorbě podmínek a prostředí pro zdraví všech
Estetická oblast :
- s dětmi budeme sledovat událostí v obci a účastnit se na akcích, které jsou zajímavé
- děti budou pomáhat pečovat o bylinkovou a kytičkovou zahrádku
- děti budou i nadále pracovat s literárními texty a s obrazovým materiálem
- budeme rozvíjet estetické aspekty divadla
- při dramatizaci budeme kultivovat osobnosti dítěte a jeho celkový projev
- hračka a hra je jako prostředek estetického rozvoje dítěte – budeme mít i nadále požadavky na esteticky hodnotnou hračku
Pracovní oblast a grafomotorika :
- budeme dbát o pořádek a čistotu, nakládat vhodným způsobem s odpady, starat se o rostliny, spoluvytvářet pohodu prostředí
- budeme dbát, aby děti zvládaly běžné činnosti a požadavky
- nadále budeme rozvíjet sebeobslužné práce, podněcující v dětech samostatnost, čistotnost a kulturní chování
- budeme rozvíjet činnosti k rozvoji technické tvořivosti a představivosti
- naučíme děti, aby vnímaly přírodní tvary, pracovaly s přírodními materiály o nebály se tvorby s atypickými materiály, pomůckami i nástroji
Sociální oblast :
- děti budou poučeny o možných nebezpečných situacích a dítěti dostupných způsobech, jak se chránit
- budeme využívat praktických ukázek varujících dítě před nebezpečím
- jako každý rok budeme děti učit adaptovat se na život v MŠ, aktivně zvládat požadavky plynoucí z prostředí školy a jeho běžných proměn a spoluvytvářet v tomto společenství prostředí pohody
- stále budeme spolupracovat PPP-přednáška pro rodiče „školní zralost“
- děti budou při pravidelných vycházkách pozorovat blízké prostředí a život v něm, okolní přírody
Průběžné vzdělávací cíle :
- budeme děti učit své činnosti a hry plánovat, organizovat, řídit a vyhodnocovat
- budeme stále aktivně navazovat a udržovat kontakty s rodiči a organizacemi za účelem vhodné spolupráce, která je důležitá pro rozvoj dětí
- budeme hrát hry a aktivity na téma dopravy, cvičit bezpečné chování v dopravních situacích, kterých se dítě běžně účastní
- budeme děti chápat, že nespravedlnost, ubližování, ponižování, lhostejnost, agresivita a násilí se nevyplácí a že vzniklé konflikty je lépe řešit dohodou