Drobečková navigace

Úvod > MŠ Dobranov > Modrá pastelka

Modrá pastelka

Třídní učitelky: Kamila Stárková, Romana Lebedová

Třídní vzdělávací program 2023/24

„KROK ZA KROKEM BAREVNÝM ROKEM"

Plán akcí 2023/24

 Když podzim zaťuká (září-listopad)

  • Informační schůzka-posezení s rodiči – školní vzdělávací program, řády školy, provoz, organizace školního roku
  • Podzimní  výlet – „Poznávání dobranovské přírody“ 
  • Podzimní pracovní sobota na školní zahradě s rodiči a dětmi
  • Podzimní fotografování
  • Dýňování
  • Divadelní představení „ Divadélko Koloběžka“ – v MŠ Pastelka  v České Lípě

Vánoční čas, zimní radování (prosinec-únor)

  • Zdobení vánočního stromečku na náměstí v České Lípě
  • Advent s Dobranovským osad.výborem
  • Mikulášská besídka- návštěva Mikuláše
  • Vánoční nadílka - posezení s dětmi u stromečku, rozbalování dárků 
  • Pečení vánočního cukroví
  • Soutěž: „O nej.sněhuláka“
  • Soutěž : „Kdo nejdál dojede“
  • Maškarní bál

Probouzíme jaro (březen-květen)

  • Výlety do okolních luhů a hájů
  • Jarní pracovní sobota na školní zahradě s rodiči a dětmi
  • Závody s dopravními prostředky
  • Schůzka rodičů- příprava na zápis 
  • Zápis dětí do MŠ
  • Jarní focení dětí
  • Velikonoční tvoření  s rodiči a dětmi
  • Čarodějnické rejdění
  • Návštěva Městské knihovny
  • Divadelní představení „ Divadélko Koloběžka“ – v MŠ Pastelka  v České Lípě

Se sluníčkem do světa (červen)

  • Oslava Dne dětí  -výlet do Kokína
  • Závěrečný školní výlet
  • Závěrečné vystoupení pro rodiče
  • Rozloučení s předškoláky
  • Noční dobrodružství

 

Další nabídka : nabídka a prodej knih, divadelní představení dle aktuální nabídky

 

 Předběžný plán integrovaných témat na škol.rok 2023-24

 Když zaťuká podzim

    1. ZÁŘÍ: Všichni táhneme za jeden provaz
    • Naše barevná školka
    • Kdo si hraje nezlobí
    • Čas jablíčkové vůně
    1. ŘÍJEN: Podzim klepe na dveře, ve strakaté zástěře
    • Sklízíme zahrádku, sklízíme sad
    • V lese je krásně
    1. LISTOPAD: Lesní dobrodružství
    • Ve zdravém těle zdravý duch
    • Adventní čas

Vánoční čas, zimní radování

    1. PROSINEC: Čas vysněných přání
    • Vánoce na vesnici
    • Půjdem spolu do Betléma
    1. LEDEN: Na nový rok o slepičí krok
    • Paní zima kraluje
    • Zvířátka v zimě
    • Když je zima, když je mráz
    1. ÚNOR : Čas ledových kouzel
    • Babičko, vyprávěj
    • Masopustní veselí

Probouzíme jaro

    1. BŘEZEN: Kůry, můry ven, ať je krásný den
    • Jaro budí zem zlatým paprskem
    • Žlutá barva sluníčka- probouzí se kytička
    • Co dokážu u zápisu
    1. DUBEN: To je krásy na světě, na té naší planetě
    • Otloukej se píšťaličko
    • Když jsem já sloužil
    1. KVĚTEN: Na světě je bezpečno
    • Mámo, táto, půjdeme si hrát
    • Co nám řekne semafor?
    • Jedeme na výlet

 

Se sluníčkem do světa

    1. ČERVEN: Otevírání brány k létu
    • Kamarádi z celého světa
    • Od pramínku do moře
    • Loučíme se se školkou

 

 Úkoly vzdělávacích činností vyplývající z evaluace předcházejícího šk.roku

Pohybová oblast :

  • budeme se pohybovat různými způsoby lokomoce mezi překážkami, přes překážky terénní i umělé          
  • budeme poskakovat a skákat různými způsoby a v kombinacích, skákat do různých směrů, přeskakovat překážku, vyskočit na překážku a seskočit
  • podřídíme lokomoci rytmu  
  • budeme pohybovat se kolem různých os svého těla (převaly, obraty, kotouly), dokážeme pohyby svého těla podřídit hudbě  
  • v průběhu dne budeme využívat nové balanční pomůcky a ortopedické puzzle
  • zaujmeme různé polohy podle pokynů – znát názvy částí těla, základních poloh a pohybů

Jazyková oblast :

  • provádět u dětí důslednou diagnostiku a logopedickou prevenci a následně doporučovat návštěvu u klinického logopeda.
  • budeme vnímat krásu a bohatost mateřského jazyka
  • denně v komunitním kroužku budeme zařazovat logopedické chvilky formou dýchacích cvičení, gymnastikou mluvidel a motorikou mluvidel
  • budeme podporovat, aby se děti vyjadřovaly srozumitelně, zejména mluvenou řečí a dokázaly vyjádřit své myšlenky   
  • budeme děti učit spolupracovat při zpěvu, hře, dramatizaci
  • zaměříme se na rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)

Poznávací oblast :

  • postupně v dětech budeme utvářet povědomí vlastní identity o svých možnostech a schopnostec
  • budeme vytvářet u dětí vztah k místu, kde žijí a rozvíjet schopnosti vážit si života ve všech formách
  • budeme u dětí osvojovat poznatky o těle a jeho zdraví, o pohybových činnostech
  • děti, ale i zaměstnance MŠ budeme stále povzbuzovat k v třídění odpadu
  • děti si budou osvojovat poznatky a dovednosti důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí, utváření základů zdravého životního stylu
  • dětem bude dán prostor k poznávání a objevování dění kolem nás
  • zaměříme se na rozvíjení kamarádství a vztahy mezi dětmi a budeme učit děti řešit neshody a problémy dohodou a omluvou

 Estetická oblast :

  • budeme se snažit, aby děti vnímaly umělecké a kulturní podněty, pozorně poslouchaly, sledovaly se zájmem představení a hodnotily svoje zážitky  
  • budeme využívat nové techniky a přírodní materiály, svými výrobky se budou děti podílet na výzdobě prostor mateřské školy
  • budeme dbát na základní hygienické návyky
  • budeme rozvíjet společenský i estetický vkus, dětem pravidelně budeme nabízet rozmanité písně a básně, které budou děti prezentovat rodičům při besídce

Pracovní oblast a grafomotorika :

  • stále budeme dbát na správné držení tužky  
  • budeme rozvíjet činnosti přispívající k péči o životní prostředí a krajinu – pracovní, pěstitelské, chovatelské apod.
  • budeme dbát na udržování své uklizené skřínky a před spaním mít své věci na židličkách přehozené a připravené k provětrání
  • stále budeme apelovat na úklid hraček a pomůcek
  • po domluvě s rodiči dětí předškolního věku budeme nadále pokračovat po obědě v pravidelném čistění zubů
  • předškolní děti budeme seznamovat, rozeznávat a popřípadě i psát své jméno
  • barvy a geometrické tvary budeme nadále procvičovat na předmětech a věcech kolem nás

Sociální oblast :

  • budeme děti seznamovat s místem a prostředím, ve kterém žijí a vytvářet pozitivní vztahu k němu
  • budeme děti učit adaptovat se na život v MŠ, aktivně zvládat požadavky plynoucí z prostředí školy a jeho běžných proměn a spoluvytvářet v tomto společenství prostředí pohody
  • děti s odloženou školní docházkou připravíme na vstup do ZŠ
  • více se zaměříme na správné držení těla, aby děti zvládly sebeobsluhu, uplatňovaly základní kulturně hygienické a zdravotně preventivní návyky, zvládaly jednoduchou obsluhu a pracovní úkony

Průběžné vzdělávací cíle :  

  • budeme posilovat u dětí odloučení se na určitou dobu od rodičů a blízkých, být aktivní i bez jejich opory, ovládat svoje city a chování.
  • budeme přinášet dětem radost, uspokojení a pozitivní prožitky ze společných příprav a oslav
  • budeme pokračovat na dodržování domluvených pravidel ve třídě, respektování režimu dne
  • budeme aktivně navazovat a udržovat kontakty s rodiči a organizacemi za účelem vhodné spolupráce, která je důležitá pro rozvoj dětí
  • zaměříme se, aby adaptace nových dětí proběhla plynule a nenásilně
  • budeme poskytovat dětem dostatek pohybových aktivit k dobrému tělesnému rozvoji
  • budeme učit děti vstřícnosti k okolní přírodě a lidem
  • naučíme děti rozlišovat odlišné kategorie hodnot dobra a zla, vzájemně komunikovat, chovat se prosociálně.
  • postupně budeme připravovat předškolní děti na blížící se novou roli - školáků