Modrá pastelka
Třídní učitelky: Kamila Stárková, Romana Lebedová
Třídní vzdělávací program 2023/24
„KROK ZA KROKEM BAREVNÝM ROKEM"
Plán akcí 2023/24
Když podzim zaťuká (září-listopad)
- Informační schůzka-posezení s rodiči – školní vzdělávací program, řády školy, provoz, organizace školního roku
- Podzimní výlet – „Poznávání dobranovské přírody“
- Podzimní pracovní sobota na školní zahradě s rodiči a dětmi
- Podzimní fotografování
- Dýňování
- Divadelní představení „ Divadélko Koloběžka“ – v MŠ Pastelka v České Lípě
Vánoční čas, zimní radování (prosinec-únor)
- Zdobení vánočního stromečku na náměstí v České Lípě
- Advent s Dobranovským osad.výborem
- Mikulášská besídka- návštěva Mikuláše
- Vánoční nadílka - posezení s dětmi u stromečku, rozbalování dárků
- Pečení vánočního cukroví
- Soutěž: „O nej.sněhuláka“
- Soutěž : „Kdo nejdál dojede“
- Maškarní bál
Probouzíme jaro (březen-květen)
- Výlety do okolních luhů a hájů
- Jarní pracovní sobota na školní zahradě s rodiči a dětmi
- Závody s dopravními prostředky
- Schůzka rodičů- příprava na zápis
- Zápis dětí do MŠ
- Jarní focení dětí
- Velikonoční tvoření s rodiči a dětmi
- Čarodějnické rejdění
- Návštěva Městské knihovny
- Divadelní představení „ Divadélko Koloběžka“ – v MŠ Pastelka v České Lípě
Se sluníčkem do světa (červen)
- Oslava Dne dětí -výlet do Kokína
- Závěrečný školní výlet
- Závěrečné vystoupení pro rodiče
- Rozloučení s předškoláky
- Noční dobrodružství
Další nabídka : nabídka a prodej knih, divadelní představení dle aktuální nabídky
Předběžný plán integrovaných témat na škol.rok 2023-24
Když zaťuká podzim
-
- ZÁŘÍ: Všichni táhneme za jeden provaz
- Naše barevná školka
- Kdo si hraje nezlobí
- Čas jablíčkové vůně
- ŘÍJEN: Podzim klepe na dveře, ve strakaté zástěře
- Sklízíme zahrádku, sklízíme sad
- V lese je krásně
- LISTOPAD: Lesní dobrodružství
- Ve zdravém těle zdravý duch
- Adventní čas
Vánoční čas, zimní radování
-
- PROSINEC: Čas vysněných přání
- Vánoce na vesnici
- Půjdem spolu do Betléma
- LEDEN: Na nový rok o slepičí krok
- Paní zima kraluje
- Zvířátka v zimě
- Když je zima, když je mráz
- ÚNOR : Čas ledových kouzel
- Babičko, vyprávěj
- Masopustní veselí
Probouzíme jaro
-
- BŘEZEN: Kůry, můry ven, ať je krásný den
- Jaro budí zem zlatým paprskem
- Žlutá barva sluníčka- probouzí se kytička
- Co dokážu u zápisu
- DUBEN: To je krásy na světě, na té naší planetě
- Otloukej se píšťaličko
- Když jsem já sloužil
- KVĚTEN: Na světě je bezpečno
- Mámo, táto, půjdeme si hrát
- Co nám řekne semafor?
- Jedeme na výlet
Se sluníčkem do světa
-
- ČERVEN: Otevírání brány k létu
- Kamarádi z celého světa
- Od pramínku do moře
- Loučíme se se školkou
Úkoly vzdělávacích činností vyplývající z evaluace předcházejícího šk.roku
Pohybová oblast :
- budeme se pohybovat různými způsoby lokomoce mezi překážkami, přes překážky terénní i umělé
- budeme poskakovat a skákat různými způsoby a v kombinacích, skákat do různých směrů, přeskakovat překážku, vyskočit na překážku a seskočit
- podřídíme lokomoci rytmu
- budeme pohybovat se kolem různých os svého těla (převaly, obraty, kotouly), dokážeme pohyby svého těla podřídit hudbě
- v průběhu dne budeme využívat nové balanční pomůcky a ortopedické puzzle
- zaujmeme různé polohy podle pokynů – znát názvy částí těla, základních poloh a pohybů
-
Jazyková oblast :
- provádět u dětí důslednou diagnostiku a logopedickou prevenci a následně doporučovat návštěvu u klinického logopeda.
- budeme vnímat krásu a bohatost mateřského jazyka
- denně v komunitním kroužku budeme zařazovat logopedické chvilky formou dýchacích cvičení, gymnastikou mluvidel a motorikou mluvidel
- budeme podporovat, aby se děti vyjadřovaly srozumitelně, zejména mluvenou řečí a dokázaly vyjádřit své myšlenky
- budeme děti učit spolupracovat při zpěvu, hře, dramatizaci
- zaměříme se na rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
Poznávací oblast :
- postupně v dětech budeme utvářet povědomí vlastní identity o svých možnostech a schopnostec
- budeme vytvářet u dětí vztah k místu, kde žijí a rozvíjet schopnosti vážit si života ve všech formách
- budeme u dětí osvojovat poznatky o těle a jeho zdraví, o pohybových činnostech
- děti, ale i zaměstnance MŠ budeme stále povzbuzovat k v třídění odpadu
- děti si budou osvojovat poznatky a dovednosti důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí, utváření základů zdravého životního stylu
- dětem bude dán prostor k poznávání a objevování dění kolem nás
- zaměříme se na rozvíjení kamarádství a vztahy mezi dětmi a budeme učit děti řešit neshody a problémy dohodou a omluvou
Estetická oblast :
- budeme se snažit, aby děti vnímaly umělecké a kulturní podněty, pozorně poslouchaly, sledovaly se zájmem představení a hodnotily svoje zážitky
- budeme využívat nové techniky a přírodní materiály, svými výrobky se budou děti podílet na výzdobě prostor mateřské školy
- budeme dbát na základní hygienické návyky
- budeme rozvíjet společenský i estetický vkus, dětem pravidelně budeme nabízet rozmanité písně a básně, které budou děti prezentovat rodičům při besídce
Pracovní oblast a grafomotorika :
- stále budeme dbát na správné držení tužky
- budeme rozvíjet činnosti přispívající k péči o životní prostředí a krajinu – pracovní, pěstitelské, chovatelské apod.
- budeme dbát na udržování své uklizené skřínky a před spaním mít své věci na židličkách přehozené a připravené k provětrání
- stále budeme apelovat na úklid hraček a pomůcek
- po domluvě s rodiči dětí předškolního věku budeme nadále pokračovat po obědě v pravidelném čistění zubů
- předškolní děti budeme seznamovat, rozeznávat a popřípadě i psát své jméno
- barvy a geometrické tvary budeme nadále procvičovat na předmětech a věcech kolem nás
Sociální oblast :
- budeme děti seznamovat s místem a prostředím, ve kterém žijí a vytvářet pozitivní vztahu k němu
- budeme děti učit adaptovat se na život v MŠ, aktivně zvládat požadavky plynoucí z prostředí školy a jeho běžných proměn a spoluvytvářet v tomto společenství prostředí pohody
- děti s odloženou školní docházkou připravíme na vstup do ZŠ
- více se zaměříme na správné držení těla, aby děti zvládly sebeobsluhu, uplatňovaly základní kulturně hygienické a zdravotně preventivní návyky, zvládaly jednoduchou obsluhu a pracovní úkony
Průběžné vzdělávací cíle :
- budeme posilovat u dětí odloučení se na určitou dobu od rodičů a blízkých, být aktivní i bez jejich opory, ovládat svoje city a chování.
- budeme přinášet dětem radost, uspokojení a pozitivní prožitky ze společných příprav a oslav
- budeme pokračovat na dodržování domluvených pravidel ve třídě, respektování režimu dne
- budeme aktivně navazovat a udržovat kontakty s rodiči a organizacemi za účelem vhodné spolupráce, která je důležitá pro rozvoj dětí
- zaměříme se, aby adaptace nových dětí proběhla plynule a nenásilně
- budeme poskytovat dětem dostatek pohybových aktivit k dobrému tělesnému rozvoji
- budeme učit děti vstřícnosti k okolní přírodě a lidem
- naučíme děti rozlišovat odlišné kategorie hodnot dobra a zla, vzájemně komunikovat, chovat se prosociálně.
- postupně budeme připravovat předškolní děti na blížící se novou roli - školáků