Třídní učitelky: Ivana Landovská, Nikola Rychlovská
dle IB - integrovaných bloků školního vdělávacího programu
Když zaťuká podzim
Vánoční čas a zimní radování
Probouzíme jaro
Se sluníčkem do světa
Ostatní akce
Plán integrovaných bloků 2022/23
Když zaťuká podzim
,,Sešli jsme se zase znova, čeká nás tu parta nová.
Čáry máry ententýky, vyrábíme větrníky, z listů skřítky fešáky, roztomilé panáky.“
Vánoční čas a zimní radování
,,Skřítek zdobí stromeček, těší se na dáreček. Zatím zima čaruje, na okýnka maluje.“
Probouzíme jaro
,,Jaro ťuká na dveře, kdopak skřítkovi otevře?“
Se sluníčkem do světa
,,Hřej sluníčko, hřej, děti budou mít brzy sváteční rej.“
Úkoly vzdělávacích činností vyplývající z evaluace předcházejícího šk.roku
Pohybová:
Vypěstovat základní pohybové dovednosti, obratnosti a vědomého ovládání těla. Rozvíjet a prohlubovat poznatky o zdraví, lidském těle, o zdravém životním stylu v souvislosti s pravidelným pohybem na čerstvém vzduchu. Provádění tělovýchovných chvilek zaměřených na správné držení těla, dýchání a koordinaci pohybů. Nabízet rozmanité cvičební náčiní, balanční prvky a motivovat je k radosti z pohybu.
Seznamovat děti s PH, HPH, udržet kroužek, reagovat na hudební a rytmické doprovody, tempo, rytmus, zařazovat tělovýchovné chvilky s průpravnými cviky. Dbát na bezpečnost dětí.
Jazyková:
Rozvíjet intelekt dítěte, jeho řeč a jazyk. Upevňovat poznávací schopnosti, city a vůli dítěte. Rozvíjet schopnosti, které předchází učení, matematickým představám, jazykové dovednosti.
Zařazovat jazykové chvilky GM, DC, artikulační chvilky, rozvíjet správnou výslovnost a slovní zásobu – nabídka říkadel, písní, knížek. Vést děti ke srozumitelnému vyjádření svých potřeb a přání.
Poskytovat dětem společenské hry, zaměřené na postřeh, paměť, soustředěnost, na posilování vůle – domino, pexeso, ale i jiné hry rozvíjející poznatky z různých oblastí a rozvíjející myšlení a řeč,
Poznávací:
Rozvíjet poznatky o živé a neživé přírodě, naučit se dívat kolem sebe, vnímat změny v přírodě. Nabízet dětem činnosti podporující jejich zvídavost tak, aby samy projevovaly radost z objevování nových věcí a skutečností. Utvářet povědomí o sounáležitosti s okolním světem, seznamovat je s přírodou ve svém okolí. Rozvíjet poznávací, porovnávací a myšlenkové procesy. Seznamovat děti se světem knih a literatury – prózy i poezie, vést je k tomu, aby se kniha stala součástí jejich života, jejich zájmů a potřeb. Rozvíjet jejich řečové schopnosti, recitaci i dramatizaci, upevňovat správné zacházení s knihou, vnímat knižní ilustraci jako součást děje v knize.
Estetická:
Seznamovat děti s různými výtvarnými a pracovními technikami, s vlastnostmi výtvarného i pracovního materiálu, s vlastnostmi barev. Umět se radovat z naučeného a poznaného. Rozvíjet tvořivost, fantazii, podporovat jejich vlastní nápady při výtvarných a pracovních činnostech. Upevňovat dovednosti při zacházení s pracovním a výtvarným materiálem, včetně sebeobsluhy a pořádku při malování. Vytvářet návyky správného sezení. Nabízet jim pěvecké, hudebně - pohybové, poslechové i rytmizační činnosti, vnímat tempo, rytmus a melodii. Umět z paměti krátké texty písní a básní. Vést je ke správnému dýchání a ovládání dechu při zpěvu, k pojmenovávání základních hudebních nástrojů podle vzhledu i zvuku. Dbát na úpravu dětí.
Pracovní a grafomotoriky:
Zařazovat činnosti k rozvoji jemné a hrubé motoriky, průpravných grafomotorických cviků – správné držení tužky /trojhranné tužky/ a lžíce, ve druhé polovině školního roku učit děti správnému držení a zacházení s příborem. Při konstruktivních hrách využívat různé druhy stavebnic, kostek, labyrintů k rozvoji motoriky, fantazie a představivosti. Upozornit rodiče na důležitost správného držení psacího náčiní!
Průběžné vzdělávací cíle:
Sžít se s novým prostředím ŽLUTÉ PASTELKY, s kolektivem nových dětí, s režimem dne, dodržovat pravidla třídy - ,,Třídní úmluva“, zdokonalovat komunikací dětí v kolektivu, umět respektovat druhého, dělit se o hračku, požádat o hračku, poprosit, poděkovat, pozdravit. Rozvíjet sebeobsluhu, samostatnost, nebojácnost, ohleduplnost, vytrvalost a soustředěnost při činnostech.
Estetická:
Seznamovat děti s různými výtvarnými a pracovními technikami, s vlastnostmi výtvarného i pracovního materiálu, s vlastnostmi barev. Rozvíjet tvořivost , fantazii, podporovat jejich vlastní nápady při výtvarných a pracovních činnostech. Upevňovat dovednosti při zacházení s pracovním a výtvarným materiálem, včetně sebeobsluhy a pořádku při malování. Vytvářet návyky správného sezení. Nabízet jim pěvecké, hudebně - pohybové, poslechové i rytmizační činnosti. Vést je ke správnému dýchání a ovládání dechu při zpěvu, k pojmenovávání základních hudebních nástrojů podle vzhledu i zvuku. Dbát na úpravu dětí.
Sociální:
Dodržovat základní pravidla chování a jednání, umět pozdravit, poprosit, poděkovat, omluvit se. Umět navázat kontakt s ostatními dětmi. Neubližovat si navzájem. Dbát na ochranu svého zdraví a bezpečnost. Šetrně zacházet s hračkou, pomůckou a půjčenými věcmi. Vést děti k samostatnosti při sebeobsluze, získávání a upevňování hygienických návyků. Podporovat dětská přátelství, respektovat pokyny p. učitelky. Sžít se s kolektivem nových kamarádů a s režimem dne. Zapojovat se do denních činností a aktivit v MŠ.
Vytvořit prostředí vzájemné důvěry a pohody. Předškolní děti připravit pro vstup do ZŠ. Provádět individuální rozhovory s rodiči a spolupracovat s nimi.