Drobečková navigace

Úvod > MŠ Pastelka > Žlutá pastelka

Žlutá pastelka

Třídní učitelky: Petra Čižinská, Eliška Brustmannová

Třídní vzdělávací program 2023/24

Pojďme s krtkem do světa"

Plán akcí 2023/24

dle IB - integrovaných bloků školního vdělávacího programu

Když zaťuká podzim

  • Úvodní třídní schůzka.
  • Krtek si hraje rád, je to přeci kamarád.
  • Krtek připravuje hody z ovoce a zeleniny.
  • Krtek stromy maluje, vítr listy shazuje.

Vánoční čas a zimní radování

  • Čertovský rej.
  • Když vánoce zavoní.
  • Krtek a vánoční stromeček.
  • Krtek chystá sáňky na zimní radovánky.
  • Krtek má pohádky rád, bude nám je povídat.
  • Karneval.

Probouzíme jaro

  • První jarní paprsek.
  • Krtek se dívá za vrátka, jak se rodí zvířátka.
  • Jarní zvyky.
  • Moje rodina.
  • Svátek matek.

Se sluníčkem do světa

  • Krtek má rodinu rád, čímpak budou cestovat.
  • Než bys řekl pět, krtek objel svět!
  • Společný táborák.

Ostatní akce

  • Divadlo „Koloběžka“.
  • Nabídka knih pro rodiče.
  • Fotografování.

 

Plán integrovaných bloků 2023/24

Když zaťuká podzim

  • Krtek vítá kamarády.
  • Sklízíme s krtkem ovoce a zeleninu.
  • Krtek a podzimní počasí.
  • Jak krtek vykouzlil barevné stromy.
  • Pouštíme draky.

 

Vánoční čas a zimní radování

  • Jak potkal krtek čerta.
  • S krtkem na návštěvě u lesních zvířátek.
  • Krtek a vánoční stromeček.
  • Krtek sportuje a staví sněhuláka.
  • Jak se krtek nachladil.
  • Krtek vypráví pohádky.
  • Karnevalový rej.

Probouzíme jaro

  • Krtek poznává jarní kytičky.
  • Okolo krtka běhají mláďátka.
  • Velikonoční kraslice pro krtka.
  • Krtek a čarodějnice.
  • Jak krtek pomáhal zaječí rodině.
  • Maminky slaví svátek.

Se sluníčkem do světa

  • Krtek a autíčko.
  • Krtek u dinosaurů.
  • Vodní svět.
  • Těšíme se s krtkem na prázdniny.

Úkoly vzdělávacích činností vyplývající z evaluace předcházejícího šk.roku

Pohybová:

  • Vědomě napodobit jednoduchý pohyb podle vzoru.
  • Osvojení si poznatků o těle a jeho zdraví, o pohybových činnostech a jejich kvalitě.
  • Zvládnout základní pohybové dovednosti a prostorovou orientaci.
  • Ovládat dechové svalstvo, sladit pohyb se zpěvem.

Jazyková:

  • Správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči.
  • Pravidelně zařazovat artikulační a logopedické chvilky – GM, DC.
  • Vést rozhovor, formulovat otázky, odpovídat, slovně reagovat.
  • Sledovat a vyprávět příběh, pohádku.

Poznávací:

  • Záměrně se soustředit a udržet pozornost.
  • Vědomě využívat všech smyslů, záměrně pozorovat, postřehovat, všímat si.
  • Chápat základní číselné a matematické pojmy.
  • Vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech.

Estetická:

  • Rozvoj schopnosti vnímat krásu přírody i předmětů a jevů kolem sebe.
  • Sebeobsluha.
  • Rozvíjet estetický cit ke svému okolí.
  • Rozvoj kulturně estetických (výtvarných, hudebních) dovedností.
  • Využívat nové techniky a materiály.

Sociální:

  • Dbát na dodržování pravidel třídní úmluvy.
  • Rozvoj schopností a dovedností důležitých pro navazování vztahů dítěte k druhým lidem.
  • Rozvoj schopností žít ve společenství ostatních lidí, přizpůsobit se, spolupracovat.
  • Vytvoření povědomí o mezilidských a morálních hodnotách.

Pracovní a grafomotorická:

  • Rozvoj pohybových dovedností v oblasti jemné motoriky.
  • Zařazovat do týdenních aktivit průpravné grafomotorické cvičení.
  • Osvojení některých dovedností, které předcházejí čtení i psaní.
  • Spoluvytváření zdravého a bezpečného prostředí.
  • Vytvářet u dětí zdravé životní návyky – dodržování pitného režimu.

Průběžné vzdělávací cíle:

  • Rozvoj schopnosti vytvářet a rozvíjet citové vztahy k okolí.
  • Zapojovat se do činností a aktivit.
  • Rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu.
  • Naslouchat přání dětí.
  • Spolupráce s rodiči.
  • Ochrana osobního soukromí dětí.