Žlutá pastelka
Třídní učitelky: Petra Čižinská, Eliška Brustmannová
Třídní vzdělávací program 2023/24
„Pojďme s krtkem do světa"
Plán akcí 2023/24
dle IB - integrovaných bloků školního vdělávacího programu
Když zaťuká podzim
- Úvodní třídní schůzka.
- Krtek si hraje rád, je to přeci kamarád.
- Krtek připravuje hody z ovoce a zeleniny.
- Krtek stromy maluje, vítr listy shazuje.
Vánoční čas a zimní radování
- Čertovský rej.
- Když vánoce zavoní.
- Krtek a vánoční stromeček.
- Krtek chystá sáňky na zimní radovánky.
- Krtek má pohádky rád, bude nám je povídat.
- Karneval.
Probouzíme jaro
- První jarní paprsek.
- Krtek se dívá za vrátka, jak se rodí zvířátka.
- Jarní zvyky.
- Moje rodina.
- Svátek matek.
Se sluníčkem do světa
- Krtek má rodinu rád, čímpak budou cestovat.
- Než bys řekl pět, krtek objel svět!
- Společný táborák.
Ostatní akce
- Divadlo „Koloběžka“.
- Nabídka knih pro rodiče.
- Fotografování.
Plán integrovaných bloků 2023/24
Když zaťuká podzim
- Krtek vítá kamarády.
- Sklízíme s krtkem ovoce a zeleninu.
- Krtek a podzimní počasí.
- Jak krtek vykouzlil barevné stromy.
- Pouštíme draky.
Vánoční čas a zimní radování
- Jak potkal krtek čerta.
- S krtkem na návštěvě u lesních zvířátek.
- Krtek a vánoční stromeček.
- Krtek sportuje a staví sněhuláka.
- Jak se krtek nachladil.
- Krtek vypráví pohádky.
- Karnevalový rej.
Probouzíme jaro
- Krtek poznává jarní kytičky.
- Okolo krtka běhají mláďátka.
- Velikonoční kraslice pro krtka.
- Krtek a čarodějnice.
- Jak krtek pomáhal zaječí rodině.
- Maminky slaví svátek.
Se sluníčkem do světa
- Krtek a autíčko.
- Krtek u dinosaurů.
- Vodní svět.
- Těšíme se s krtkem na prázdniny.
Úkoly vzdělávacích činností vyplývající z evaluace předcházejícího šk.roku
Pohybová:
- Vědomě napodobit jednoduchý pohyb podle vzoru.
- Osvojení si poznatků o těle a jeho zdraví, o pohybových činnostech a jejich kvalitě.
- Zvládnout základní pohybové dovednosti a prostorovou orientaci.
- Ovládat dechové svalstvo, sladit pohyb se zpěvem.
Jazyková:
- Správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i intonaci řeči.
- Pravidelně zařazovat artikulační a logopedické chvilky – GM, DC.
- Vést rozhovor, formulovat otázky, odpovídat, slovně reagovat.
- Sledovat a vyprávět příběh, pohádku.
Poznávací:
- Záměrně se soustředit a udržet pozornost.
- Vědomě využívat všech smyslů, záměrně pozorovat, postřehovat, všímat si.
- Chápat základní číselné a matematické pojmy.
- Vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech.
Estetická:
- Rozvoj schopnosti vnímat krásu přírody i předmětů a jevů kolem sebe.
- Sebeobsluha.
- Rozvíjet estetický cit ke svému okolí.
- Rozvoj kulturně estetických (výtvarných, hudebních) dovedností.
- Využívat nové techniky a materiály.
Sociální:
- Dbát na dodržování pravidel třídní úmluvy.
- Rozvoj schopností a dovedností důležitých pro navazování vztahů dítěte k druhým lidem.
- Rozvoj schopností žít ve společenství ostatních lidí, přizpůsobit se, spolupracovat.
- Vytvoření povědomí o mezilidských a morálních hodnotách.
Pracovní a grafomotorická:
- Rozvoj pohybových dovedností v oblasti jemné motoriky.
- Zařazovat do týdenních aktivit průpravné grafomotorické cvičení.
- Osvojení některých dovedností, které předcházejí čtení i psaní.
- Spoluvytváření zdravého a bezpečného prostředí.
- Vytvářet u dětí zdravé životní návyky – dodržování pitného režimu.
Průběžné vzdělávací cíle:
- Rozvoj schopnosti vytvářet a rozvíjet citové vztahy k okolí.
- Zapojovat se do činností a aktivit.
- Rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu.
- Naslouchat přání dětí.
- Spolupráce s rodiči.
- Ochrana osobního soukromí dětí.